Švietimo
sekcijos iniciatyva per ataskaitinį laikotarpį buvo organizuoti
seminarai, kurių metu su muziejų edukacinėmis programomis susipažino
kolegos.
Miko ir Kipro Petrauskų dėka lietuvių muzikos muziejus organizavo
seminarą "Kartų ir kultūrų sąveika. Nepamokinė moksleivių ir
tėvų veikla muziejuje."
Lietuvos visuomeninių organizacijų fondas prie Lietuvos kultūros
ministerijos ir Lietuvos kultūros darbuotojų tobulinimosi centras parėmė
Švietimo sekcijos parengtą projektą, kurio tikslas buvo, mokantis ir
semiantis patirties, siekti, kad muziejai taptų atviri pedagogų,
moksleivių, visos visuomenės saviraiškai ir aktyviai veiklai.
Seminare "Meno
pažinimo
programų kūrimas muziejuose" meno pažinimo programas pristatė
Lietuvos
dailės, Klaipėdos laikrodžių, Prienų ir Pasvalio krašto muziejai
ir seminaro šeimininkai - Teatro, kino ir muzikos muziejus.
Istorijos-etnografijos edukacines programas seminare Panevėžio krašto
muziejuje pristatė panevėžiečiai, alytiškiai, kėdainiečiai, šiauliečiai
bei
jonaviečiai.
Seminare "Multikultūrinis ugdymas. Muziejus-mokykla" dalyvavo
rusų, čigonų, žydų bendruomenių vadovai. Kėdainių krašto, Trakų
istorijos ir Žydų muziejai pristatė multikultūrines programas.
Seminare "Vaikų psichologija, kalbos kultūra, retorika"
muziejininkai dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose su vaikų
psichologais, kalbos kultūros ir retorikos specialistais, t.p. susipažino
su Klaipėdos jūrų muziejaus edukacinėmis programomis, buvo apžvelgtos
muziejų ekspozicijų tendencijos. Švietimo sekcijos organizuotas
seminaras "Gyvenimas dvare" vyko A. Puškino muziejuje. Jame
panešimus skaitė dr. A. Dubonis, VDA doktorantė S. Ščiglienė,
rašytoja E. Liegutė, muziejaus darbuotojai supažindino su švietimo
programa. Parengtos muziejų švietimo programos įteiktos Vilniaus
pedagoginio universiteto III tarptautinės konferencijos
dalyviams.
Nideta Jarockienė ir Meilutė Peikštenienė parengė straipsnį
"Edukacinės programos Lietuvos muziejuose", kuris buvo
publikuotas žurnale „Nordisk Museologi. 2001 m."
Nors nėra susiformavusi ir pilnai veikianti edukacinių programų
sistema, vis daugiau mokyklų teiraujasi apie švietimo programas ir
jose dalyvauja. Tai reiškia, kad veikiančios švietimo programos yra
naudingos ir įdomios mokykloms. Didėja iniciatyva iš mokytojų pusės,
o tai jau žingsnis į priekį tos veiklos, kurią pradėjo muziejai.
Edukacinė veikla papildo bendrą muziejų veiklą. Muziejai pamažu
tampa "gyvaisiais muziejais", kultūros ir švietimo centrais.
Lietuvos muziejai, pradėję kūrybišką mokomąjį procesą ir jį tobulindami,
tikisi tapti mokyklų mokymo programų sudėtine dalimi. Tačiau, kad ši
svajonė būtų įgyvendinta, būtinas Kultūros ministerijos dialogas
su Švietimo ir mokslo ministerija.