<<< Į pradžią >>>   <<<English >>>    

„LIETUVOS MUZIEJAI“ 2003 m. Nr. 3

PARODOS IR RENGINIAI LIETUVOS MUZIEJUOSE 
(2003 m. liepa-rugpjūtis-rugsėjis)

Ryšių istorijos muziejuje

Ryšių istorijos muziejuje liepos 12- rugsėjo 30 d. veikė paroda, skirta Stepono Dariaus ir Stasio Girėno legendinio skrydžio 70 – mečiui. Joje buvo eksponuojami 700 asmeninės kolekcininko Jono Čepo kolekcijos eksponatai ir muziejaus fondų pašto ženklų lapai, išleisti 1934 m. S.Dariaus ir S.Girėno tema. Labai vertingos parodoje eksponuotos nuotraukos, kur užfiksuotos lakūnų gyvenimo akimirkos. Čia galima buvo pamatyti ir jau žuvusius lakūnus prie sudužusio lėktuvo, jų laidojimo ir perlaidojimo momentus. Parodoje taip pat buvo pristyti prieškario spaudos leidiniai su straipsniais, reportažais apie lakūnų skrydį ir žūtį, eksponuotas 1933 m. Lietuvos aeroklubo išleistas albumas su 68 fotografijomis, S.Dariaus sudaryta ir išleista knyga krepšinio tematika „Basketbolo taisyklės“, sovietiniais metais drausta skaityti Jurgėlos knyga „Sparnuoti lietuviai – Darius ir Girėnas “, įvairūs su šiuo svarbiu Lietuvos istorijai skrydžiu susiję suvenyrai. Tarp eksponatų ir vokai su lakūnų autografais. Kaip žinome, S.Darius ir S.Girėnas pirmieji pasaulyje pergabeno laiškus per Atlantą lėktuvu, iki tol laiškai buvo gabenami tik laivais ir dirižabliais. Lietuvių pilotuojama „Lituanica“ „skraidino“ net 983 laiškus. Visi laiškai buvo antspauduoti liepos 15 d. 5 val. ryto data. Net ir po katastrofos maišas su laiškais išliko ir buvo atgabentas į Kauno centrinį paštą. Tuomečių pašto darbuotojų iniciatyva buvo pagamintas antspaudas „Nugalėję Atlantą didvyriai žuvo Lietuvos garbei“ - juo buvo sužymėti visi „Lituanica“ atkeliavę laiškai. Liepos 30 d. Ryšių istorijos muziejuje parodą aplankė lakūnai Viktoras Ramonas ir Gintautas Staniulis, kurie šiais metais pakartojo Dariaus ir Girėno skrydį. Jie išskrido iš Kauno Dariaus ir Girėno oro uosto birželio 20 dieną 10.30 val., o parskrido liepos 19 dieną. Lakūnai pasakojo, kad ir jiems teko patirti įvairių sunkumų: jie buvo priversti nusileisti Norvegijoje, į Oslą reikėjo vežti remontuoti lėktuvo variklį, tačiau skrydis baigėsi sėkmingai. 

© Lietuvos muziejų asociacija
© Lietuvos dailės muziejus
  Tinklalapis atnaujintas 2003.12.17