Eksponatas
kaip komunikacinis artefaktas Muziejų edukacijos objekte - modernus ir šiuolaikinis
menas
Lina
KAROSIENĖ
Europos centro skulptūrų muziejus
Konferenciją pagyvino Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokyklos
moksleivių kūrybinės akcijos. Autorės nuotr. |
Konferencijos „ Muziejų edukacijos objektyve – modernus ir šiuolaikinis
menas" atidarymas Europos parke. Kalba Kultūros ministerijos
sekretorius R. Kvietkauskas. Autorės nuotr. |
Europos
parkas gegužės 29 – 30 d. pakvietė Lietuvos muziejų edukatorius į
tarptautinę konferenciją Muziejų
edukacijos objektyve – modernus ir šiuolaikinis menas. Konferencija
buvo siekta praplėsti edukacinių programų inovatyvių būdų rengimo
sampratą, skatinti jų įvairovę tikslinių grupių aspektu.
Konferencijoje patirtimi dalinosi edukatoriai, edukacijos skyrių vadovai
iš Danijos, Suomijos, Didžiosios Britanijos, Švedijos bei Lietuvos
muziejų.
Lektoriai siekė atskleisti edukacinės veiklos organizavimo principus,
darbą su įvairiomis tikslinėmis grupėmis, grįžtamojo ryšio svarbą
bei bendradarbiavimo su menininkais ar švietimo įstaigomis pavyzdžius.
Kaija Kaitavuori, Kiasmos šiuolaikinio
meno muziejaus edukacijos skyriaus vadovė, savo pranešime
akcentavo šiuolaikinio meno savybę įtraukti tiek mokinį, tiek ir patį
mokytoją į mokymosi procesą. Tad muziejus edukacinę veiklą orientuoja
dviem kryptimis: į informacijos apie šiuolaikinį meną suteikimą,
pasitelkiant gidus, įvairius straipsnius ar tekstus, bei padrąsinimą
asmeninei interpretacijai, pasitelkiant
diskusijų gidus, įvairius užsiėmimus. Taip pat lektorė minėjo
mokyklos gidų sistemą, kuria siekiama sukurti ilgalaikio
bendradarbiavimo su mokyklomis ryšius. Anna Bowman išsamiai apžvelgė Jorkšyro
skulptūrų parko Didžiojoje Britanijoje edukacinių strategijų
kaitą nuo 1977 metų. Ji pabrėžė menininkų įtraukimo į edukacinę
veiklą svarbą bei pristatė spalvingą paletę užsiėmimų bei paslaugų,
skirtų švietimo įstaigoms, specialiųjų poreikių žmonėms bei
bendruomenei. Anna Johansson iš Wanas
muziejaus Švedijoje atskleidė, kaip edukacinė veikla gali būti
efektingai vystoma net ir mažame muziejuje. Teddy Josephsen, Danijos Louizianos
modernaus meno muziejuje dirbantis jau penkerius metus,
pabrėžė dialogo vaidmenį edukacinėje veikloje. Jis teigė, kad
būtent dialogas tarp edukatoriaus ir grupės leidžia sukurti grįžtamąjį
ryšį ir galimybę dvipusei komunikacijai. Tuo tarpu Nacionalinio M. K.
Čiurlionio švietimo ir informacijos skyriaus vadovė Violeta Jasevičiūtė
nagrinėjo neįgaliųjų įtraukimo į muziejaus edukacinę veiklą
galimybes, iliustruodama savo pranešimą muziejuje vykdomų projektų
pavyzdžiais.
Antrąją konferencijos dieną pagyvino 120 moksleivių iš Vilniaus vaikų
ir jaunimo dailės mokyklos įvykdytos kūrybinės akcijos Gyvosios
skulptūros, Idėjų voratinklis,
Potencialus augimas, Atpažinto
nykimo erdvė. Moksleiviai
akcijų metu interpretavo
šiuolaikinio meno kūrinius, eksponuojamus Europos parke. Mokyklos
mokytojas Arvydas Baltrūnas taip pat perskaitė pranešimą apie mokyklos
kertines nuostatas bei joje vykdomas programas. Galiausiai konferencijos
dalyviai buvo pakviesti kartu su lektoriais sėsti už apskrito stalo ir
panagrinėti iškilusius klausimus bei problemas, kurios, kaip paaiškėjo
diskusijų metu, yra panašios ir aktualios daugelyje Europos šiuolaikinio
meno muziejų. Konferencijos dalyviai išsiskirstė vildamiesi, kad šis užsimezgęs
šiltas bendradarbiavimas tarp muziejų edukatorių ras tam tikrą išraišką
ir ateityje.
Within
the Scope of Museum Education – Modern and Contemporary Art
Lina
KAROSIENĖ
Sculpture Museum of the Center of Europe
“Europos
Parkas” has held an international conference “Within the Scope of Museum Education – Modern and Contemporary Art”
in May 29-30-th, 2003, to exchange experiences of educational strategies
representing contemporary art between Danish, Finnish, Great Britain’s,
Swedish and Lithuanian museum specialists.
Contact:
Lina Karosienė
Europos parkas, Joneikiškių
village, LT-4013 Vilnius region
Tel./Fax (+370) 5 2377077.
Email: hq@europosparkas.lt